ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - Ι.Α.Μ.Υ.

Στο πλαίσιο της έκθεσης για τον Θεόφιλο «Η Ιστορία είναι άνεμος…» το Ιστορικό Μουσείο-Αρχείο Ύδρας υλοποιεί εκπαιδευτικές δράσεις με πρωτότυπο περιεχόμενο και βιωματικό χαρακτήρα, για μια εναλλακτική προσέγγιση του έργου του σπουδαίου καλλιτέχνη.

Για περισσότερες πληροφορίες μεταφερθείτε στην ιστοσελίδα του Ι.Α.Μ.Υ.

ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ – Γ.Α.Κ. ΛΕΡΟΥ

Το τμήμα ΓΑΚ Λέρου σχεδιάζει την υλοποίηση πιλοτικής εκπαιδευτικής δράσης με τίτλο «Περίπατος στον ιστορικό τόπο του Portolago», στο πλαίσιο της οποίας θα δοθεί η ευκαιρία σε πρόσφυγες/μετανάστες που φοιτούν στα σχολεία του νησιού να έρθουν σε επαφή με την τοπική ιστορία.

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές με τη συνοδεία των στελεχών του Κ.Υ.Τ. Λέρου, αφού πρώτα ενημερωθούν για τους στόχους και το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής δράσης, θα συμμετάσχουν σε περίπατο γνωριμίας με το Portolago (σημερινό Λακκί), τη μοναδική στον κόσμο «Νέα Πόλη» που σχεδίασαν και κατασκεύασαν εκ θεμελίων οι Ιταλοί κατακτητές βάσει της αρχιτεκτονικής του Ορθολογισμού (Rationalism) που επέβαλαν τόσο στην Ιταλία, όσο και σε όλες τις ιταλικές αποικίες.

Υπεύθυνος της εκπαιδευτικής δράσης:
Γεώργιος Ι. Τραμπούλης
Προϊστάμενος του Τμήματος Γ.Α.Κ. Λέρου,

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΡΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΧΟΛΕΙΩΝ – Γ.Α.Κ. ΑΧΑΪΑΣ

Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) θα υλοποιήσει για δεύτερη χρονιά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σύμπραξης σχολείων με τίτλο «Τα σχολεία αναζητούν την ιστορία τους», με τη συμμετοχή σημαντικών φορέων, ανάμεσα στους οποίους και τα Γ.Α.Κ. Αχαΐας (υπεύθυνη αρχειονόμος: Ανδριανή Μελίστα).

Σκοπός του προγράμματος είναι να ενισχύσει εκπαιδευτικούς και μαθητές να ασχοληθούν ενεργά με την τοπική ιστορία και ειδικότερα την τοπική εκπαιδευτική ιστορία, να γίνουν «ερευνητές» και να αναδείξουν την ιστορία των σχολείων που εργάζονται και φοιτούν, να μελετήσουν αρχειακό υλικό, να συλλέξουν προφορικές μαρτυρίες, να δημιουργήσουν οπτικοακουστικές εφαρμογές, να διατυπώσουν συμπεράσματα για την εκπαιδευτική ζωή στο παρελθόν, να αφυπνίσουν την εκπαιδευτική μνήμη, να αναστοχαστούν την εκπαιδευτική ζωή στο παρόν μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα εκπονήσουν και να ανοίξουν το σχολείο στην κοινότητα.

Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν θα παρακολουθήσουν μια σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων (διαδικτυακών) και στη συνέχεια θα εκπονήσουν ανάλογα σχέδια εργασίας με τους μαθητές της τάξης τους.

Τα παραδοτέα μπορεί να είναι: έντυπη μορφή, διαμέσου μορφών έκφρασης, διαμέσου πολυμεσικών εφαρμογών κ.ά., βίντεο, ταινίες μικρού μήκους.
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς προβλέπεται Ημερίδα διάχυσης των αποτελεσμάτων και Μαθητικό Φεστιβάλ Παρουσίασης των δράσεων από τα σχολεία και τους μαθητές.

ΑΦΙΣΑ | Πληροφορίες